Suplementy diety dla kobiet dojrzałych

0

Organizm dojrzałej kobiety przechodzi wiele przemian, począwszy od 40 roku życia wkracza ona bowiem w okres menopauzalny. Procesy starzenia się oraz zmiany hormonalne
sprawiają, że konieczne jest wzbogacenie diety o antyoksydanty (wit. C, E, A – hamujące rozwój wolnych rodników), oraz o wapń i witaminę D (pomagające w profilaktyce
osteoporozy). W wieku 40 lat (oraz wcześniej) kobiety powinny pamiętać o włączeniu do jadłospisu produktów takich jak: sałata, papryka, brukselka, brokuły, owoce cytrusowe,
zielona herbata. Wraz z upływem lat dobrze jest również uzupełniać menu o witaminę E – zwaną witaminą młodości (a występującą m.in. w orzechach, kiełkach, rybach, morelach, porzeczkach oraz pieczywie z pełnego ziarna). Nie tylko jest ona skutecznym przeciwutleniaczem, ale może obniżać cholesterol, zapobiegać żylakom, nowotworom czy zawałowi serca. Wzbogacenie diety w produkty bogate w wapń i witaminę D może pomóc w profilaktyce osteoporozy. Choć przyjmowanie tych witamin i minerałów z naturalnych źródeł jest najskuteczniejsze, można również zdecydować się na korzystanie z suplementów. Po suplementy diety zawierające wapń powinny sięgać zwłaszcza kobiety po 60 roku życia. Minerał ten nie jest bowiem wchłaniany w wystarczających ilościach – dlatego warto zadbać o dodatkowe źródło.

Share.

About Author

Leave A Reply